インドネシア2代目支局長 フィルダBLOG

ブランドコミュニティを通じて効果的かつ効率的にビジネスを拡大

ブランドコミュニティを通じて効果的かつ効率的にビジネスを拡大

2023年12月18日

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現在、多くのブランドは、視聴者にリーチする上でより効果的かつ効率的であると考えられているため、オンライン コミュニティを通じたブランディングに依存しています。
オンライン コミュニティは、同じ経験や目標を持つ人々を集める目的で存在します。
一方、ビジネスの観点から見ると、オンライン コミュニティは、コラボレーションするブランドのブランド認知を促進および強化するために存在します。

オンライン コミュニティでは、メンバーがブランドについて話し合ったり、推奨したりする場合など、情報交換が非常に活発に行われます。
オンライン コミュニティのメンバー間には共通のビジョンがあるため、メンバーにとって、これらの推奨事項は商業広告よりも信頼できます。現在活動しているブランド コミュニティの 1 つは、Sephora の Beauty Insider コミュニティです。

Sephora の Beauty Insider コミュニティ は、美容愛好家と美容初心者が仮想的に集まり、質問したり、課題に参加したり、ルックスを共有したり、ヒントを交換したり、新製品を試したり、他の Sephora の買い物客と仮想的につながることができるオンライン コミュニティです。
Beauty Insider コミュニティは誰でも検索して情報を読むことができますが、会話を開始したり、写真やビデオを投稿したり、返信を残したりできるのは登録済みのコミュニティ メンバーのみです。さらに、メンバーはお気に入りのディスカッションをブックマークしたり、新しい投稿があるたびに通知を受け取ることもできます。

Sephora は 2017 年に Beauty Insider コミュニティを自社ウェブ サイトに導入し、2023 年 6 月までに約 600 万人のメンバーを抱える活気あるコミュニティに成長しました。このダイナミックなコミュニティでは、メンバーは質問したり、製品を推奨したり、美容に関する知識を共有したりすることで、活発なコミュニケーションを図ります。

Beauty Insider コミュニティには、Sephora サイトの検索バーの右側にあるコミュニティ ボタンからアクセスできます。Sephora は、人々が直接宣伝することなく製品について言及し、拡散し、推奨するエコシステムを構築しました。実際、レビューやユーザーエクスペリエンスに基づいた製品の推奨は、有料広告よりも説得力があります。

Beauty Insider コミュニティには 5 つの主要なコンポーネントがあります。

1 つ目は、美容に関する情報を求め、提供するオープンな文化を育むコミュニティ ホームです。
Beauty Insider コミュニティは、リアルタイム情報のハブです。

2 つ目は、同じ興味や好みを持つメンバーが集まるグループです。
これにより、同様のライフスタイルや美容への関心を持つ人々がグループに参加し、情報を交換したり、オンラインでディスカッションを行ったりすることができます。

3 番目のコンポーネントはギャラリーです。
Sephoraはギャラリーを通じて日常の美しさをインスピレーションを得ました。
ギャラリーでは、メイクアップの外観、製品の画像、スキンケア ルーチン、ヘアスタイルなどを共有します。
このギャラリーには、ユーザーが好みのメイクアップを見つけたときにすぐに製品情報が提供されるという利点があります。

4 番目のコンポーネントは評価とレビューです。
ランキングは、コミュニティ内のメンバーのレベルを視覚的に表現したもので、貢献を通じて獲得されます。
他のメンバーを助けたり、コミュニティに積極的に参加したりするメンバーが多いほど、ランキングは高くなります。購入品を評価したりレビューしたりすることで、Sephora で製品を使用した結果、美容のお気に入り、試した最新の発見やトレンドについての感想を共有できます。

そして最後のコンポーネントは質問と回答です。
お探しの商品について質問がある場合は、商品ページで質問してください。
あなたのようなSephoraの買い物客から回答が得られます。他の購入者の質問に対する答えがある場合は、それに応じて必ず知識を共有してください。公開された質問と回答は誰でも閲覧できます。

Sephora は、美容愛好家同士がつながり、情報を共有できるスペースを作成し、ビジネスにプラスの結果をもたらしました。

 

Bahasa Indonesia

 

Meningkatkan Bisnis Secara Efektifa dan Efisien Melalui Komunitas Brand

Kini banyak brand lebih mengandalkan branding melalui komunitas online karena dinilai lebih efektif dan efisien dalam menjangkau audiens. Komunitas online hadir dengan tujuan untuk menyatukan orang-orang yang memiliki pengalaman atau tujuan yang sama. Sedangkan dari segi bisnis, komunitas online hadir untuk mempermudah dan memperkuat brand awareness bagi brand yang bekerja sama di dalamnya.

Pertukaran informasi di komunitas online terjadi cukup intens, termasuk ketika para member mendiskusikan atau memberi rekomendasi sebuah brand. Bagi para member, rekomendasi ini lebih dapat dipercaya dibanding iklan komersial karena adanya kesamaan visi antar anggota komunitas online. Salah satu brand community yang aktif saat ini adalah Beauty Insider Community dari Sephora.

Komunitas Beauty Insider dari Sephora adalah komunitas online di mana para pecinta kecantikan dan pemula kecantikan dapat berkumpul secara virtual untuk mengajukan pertanyaan, mengikuti tantangan, berbagi penampilan, bertukar tips, mencoba produk baru, dan terhubung secara virtual dengan pembeli Sephora lainnya. Meskipun siapa pun dapat mencari dan membaca Komunitas Beauty Insider untuk mendapatkan informasi, hanya anggota Komunitas terdaftar yang dapat memulai Percakapan, memposting foto atau video, atau meninggalkan Balasan. Selain itu, anggota dapat menandai diskusi favorit dan bahkan menerima pemberitahuan setiap kali ada postingan baru.

Sephora memperkenalkan Komunitas Beauty Insider ke situs webnya pada tahun 2017, dan pada Juni 2023, komunitas ini telah berkembang menjadi komunitas yang berkembang dengan sekitar 6 juta anggota. Dalam komunitas yang dinamis ini, anggota terlibat dalam komunikasi aktif dengan mengajukan pertanyaan, merekomendasikan produk, dan berbagi pengetahuan kecantikan mereka.

Komunitas Beauty Insider dapat diakses melalui tombol komunitas yang terletak di sebelah kanan bilah pencarian di situs Sephora. Sephora telah menciptakan ekosistem tempat orang-orang menyebutkan, menjadi viral, dan merekomendasikan produk tanpa perlu promosi langsung. Rekomendasi produk berdasarkan ulasan dan pengalaman pengguna sebenarnya memiliki kekuatan persuasif yang lebih besar dibandingkan iklan berbayar.

Ada 5 komponen utama dalam komunitas Beauty Insider ini, pertama adalah Community Home dimana hal ini menumbuhkan budaya terbuka dalam mencari dan memberikan informasi terkait kecantikan. Komunitas Beauty Insider adalah pusat informasi real-time. Komponen kedua adalah adanya Group yang mengumpulkan anggota dengan minat dan preferensi yang sama. Hal ini mendorong orang-orang dengan gaya hidup dan minat kecantikan yang sama untuk bergabung dengan kelompok di mana mereka dapat bertukar informasi dan terlibat dalam diskusi online.

Komponen ketiga adalah Gallery. Sephora menginspirasi kecantikan sehari-hari melalui Gallery. Di Gallery, orang-orang berbagi penampilan riasan, gambar produk, rutinitas perawatan kulit, gaya rambut, dan banyak lagi. Gallery ini menawarkan keuntungan dalam memberikan informasi produk secara instan ketika pengguna menemukan tampilan riasan yang mereka sukai.

Komponen keempat adalah Rating and Review. Peringkat adalah representasi visual dari level anggota di Komunitas, yang diperoleh melalui kontribusi mereka. Semakin banyak anggota yang terlibat dalam membantu orang lain dan berpartisipasi aktif dalam Komunitas, semakin tinggi peringkatnya. Anda dapat membagikan pendapat Anda tentang hasil penggunaan produk di Sephora, favorit kecantikan, serta temuan dan tren terbaru yang Anda coba dengan memberi peringkat dan mengulas pembelian Anda.

Dan komponen terakhir adalah Questions and Answers. Jika punya pertanyaan tentang produk yang Anda incar, tanyakan di halaman produk, dan Anda akan menerima jawaban dari pembeli Sephora seperti Anda. Jika Anda memiliki jawaban atas pertanyaan pembeli lain, pastikan untuk membagikan pengetahuan Anda sebagai tanggapan. Siapa pun dapat menelusuri pertanyaan dan jawaban yang dipublikasikan.

Sephora telah menciptakan ruang di mana para penggemar kecantikan dapat terhubung satu sama lain dan berbagi informasi, sehingga memberikan hasil positif bagi bisnis mereka.

English

 

Increasing Business Effectively and Efficiently Through Brand Communities

 

Currently, many brands rely more on branding through online communities because they are considered more effective and efficient in reaching audiences. Online communities exist with the aim of bringing together people who have the same experiences or goals. Meanwhile, from a business perspective, online communities exist to facilitate and strengthen brand awareness for the brands that collaborate with them.

The exchange of information in online communities occurs quite intensely, including when members discuss or provide recommendations for a brand. For members, these recommendations are more trustworthy than commercial advertisements because there is a common vision between members of the online community. One brand community that is currently active is the Beauty Insider Community from Sephora.

Sephora’s Beauty Insider Community is an online community where beauty lovers and beauty novices can gather virtually to ask questions, take part in challenges, share looks, exchange tips, try new products, and connect virtually with other Sephora shoppers. While anyone can search and read the Beauty Insider Community for information, only registered Community members can start a Conversation, post a photo or video, or leave a Reply. Additionally, members can bookmark favorite discussions and even receive notifications whenever there are new posts.

Sephora introduced the Beauty Insider Community to its website in 2017, and by June 2023, it had grown into a thriving community of approximately 6 million members. In this dynamic community, members engage in active communication by asking questions, recommending products, and sharing their beauty knowledge.

The Beauty Insider community can be accessed via the community button located to the right of the search bar on the Sephora site. Sephora has created an ecosystem where people mention, go viral, and recommend products without the need for direct promotion. Product recommendations based on reviews and user experience actually have greater persuasive power than paid advertising.

There are 5 main components in the Beauty Insider community, the first is Community Home, which fosters an open culture in seeking and providing information related to beauty. The Beauty Insider community is a hub for real-time information. The second component is a group that gathers members with the same interests and preferences. This encourages people with similar lifestyles and beauty interests to join groups where they can exchange information and engage in online discussions.

The third component is Gallery.

Sephora inspires everyday beauty through Gallery. In Gallery, people share makeup looks, product images, skincare routines, hairstyles, and more. This gallery offers the advantage of providing instant product information when users find a makeup look they like.

The fourth component is Rating and Review. Rankings are a visual representation of a member’s level in the Community, earned through their contributions. The more members are involved in helping others and actively participating in the Community, the higher the ranking. You can share your thoughts on the results of using products at Sephora, beauty favorites, and the latest finds and trends you’ve tried by rating and reviewing your purchases.

And the final component is Questions and Answers.

If you have questions about a product you’re after, ask on the product page, and you’ll receive answers from Sephora shoppers like you. If you have answers to other buyers’ questions, be sure to share your knowledge in response. Anyone can browse published questions and answers.

Sephora has created a space where beauty enthusiasts can connect with each other and share information, resulting in positive results for their business.

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